søndag den 11. september 2011

Turen går til Hven

I går sejlede vi en tur ud i Øresund til Hven.

Båden sejlede fra Havnegade kl. 9.15, så vi var taget tidligt hjemmefra, for at være der i god tid. Morgenmaden var forudbestilt ombord, så det var bare at sætte os tilrette og nyde sejlturen til Sverige. Selma sov på næsten hele turen. Smilla nød sejlturen. Imens vi spiste morgenmad gav hun mig pludselig et stort kram. Jeg spurgte hende, hvorfor jeg skulle have det og hun svarede "fordi du er så dejlig, far." Så smelter mit hjerte.

Efter morgenmaden ville Smilla hele tiden ud på dækket. Med vinden i håret kiggede hun ud over Øresund, på havet, skibene, fuglene, verden.

Selve Hven var en skøn oplevelse. Selma fortsatte med at sove, da vi steg i land og fortsatte faktisk det meste af dagen. Solen skinnede, fuglene sang og det var vindstille. Ren sommeridyl. Vi gik forbi små hyggelige huse og marker med geder og heste op til Tycho Brahe museet. Vi spiste frokost på Tycho Brahe Café imens Smilla legede i deres sandkasse. Derefter så vi selve museet og den dertilhørende park, for igen at bevæge os ned mod båden, så vi kunne komme hjem.

Kl. 16 sejlede vi igen mod vort fædrene land. Smilla havde kun taget en power nap i barnevognen og var derfor meget træt på hjemturen. Dog ikke så træt, at hun ikke kunne komme ud og få lidt vind i håret.

Vi var hjemme til sen aftensmad og derefter kom Smilla på hovedet i seng... og ikke overraskende, så sov hun godt.