onsdag den 2. maj 2012

Dag 1: Stor rejse dag (med børn!)

Der er under to timers flyrejse fra Danmark til Milano – altså burde det ikke være så kompliceret at komme frem. Intet er selvfølgelig så nemt som det lyder:

Med hver vores backpack på ryggen, Selma i barnevognen og Smilla i godt humør tog vi af sted fra Odense med bus kl. 10.30. Toget mod lufthavnen gik 11.46 og vi ankom efter en problemfri togtur kl. 13.35.

Vi havde med vilje god tid i lufthavnen. Der er ikke noget værre end at haste igennem en lufthavn med børn. Godt nok havde vi tjekket ind allerede dagen forinden (på nettet), men vi skulle også lige hente en airshell (kasse til at transportere barnevognen i) først. Pakke barnevognen, afleverer den som stor bagage og aflevere vores anden bagage et andet sted. Vi lånte en klapvogn i lufthavnen, så vi kunne transportere Selma, mens Smilla gik. Alt gik gnidningsfrit, men det tog lang tid. Heldigvis var begge piger i godt humør.

Flyet mod Milano gik kl. 16.55 og vi ankom lidt i 19, altså næsten 9 timer efter vi var gået ud ad døren om i  formiddags. Børnene var ualmindeligt søde på turen. Smilla klarede turen med bravur og Selma var ikke generet af trykket. Sådan skal det gøres.

Men, men, men vi skulle jo ikke sove i lufthavnen. Vi skulle med tog (så vi kunne få vores kæmpe barnevogn med) ind til selve byen og så lige finde vores hotel. Det fandt vi kl 22.00 med to meget trætte børn, der stort set ikke havde lukket et øje på hele turen.

Det skal blive godt at sove i nat.